Jojo, marketing dostává taky ránu a spoustu nových výzev. A my také. Detailně sledujeme vše včetně naší konkurenci, v tuhle chvíli spíš parťáků v businessu, a tak víme, že vše, co se k situaci může říct, se pravidelně říká. A my se neradi opakujeme.
První týdny celostátní karantény nás absolutně vytížily reorganizací strategií pro svěřené značky, konzultace a rady i porady s klienty, jak dál. Ověřili jsme si tak v praxi, že:
Doby krizové tříbí charaktery značek – není lepší situace pro důkaz, že značka má na světě svoje místo – pro lidi. Doby krizové dávají život hodnotám a claimům značek – ať už je to Create a better tomorrow, tonight (& stay home) anebo Vždycky drží spolu. Pokud stále tápete, co „za časů korony“ dělat se svojí značkou, doporučujeme namalovat pomyslnou startovní čáru právě před hodnoty značky. A cestu lemovat dobrými úmysly, až pak prodejem. Čím víc bariér je mezi značkou a zákazníky, tím kreativnější cesty vznikají. A tím víc dobrosrdečné. Nebavíme se tu mezi klienty neoblíbeným slovem CSR, bavíme se tu propuknutí purpose marketingu v plné síle. A také o komunitním marketingu, neboť jak je známo, to málo, co vás má rádo, je levnější než to, co vás rádo ještě nemá. Solidarita se prohnala českým trhem a hoďte Kotlerem, kdo si něco nekoupil na Mallu za tu parádu, kterou zavčasu předvedli? Každý obor dostává na frak, každý obor je závislý na dalším oboru, který dostává na frak ještě víc. A tam leží možnost pomoct a normálně o tom lidem říct, zapojit je.