27. 04. 2020
Covid nám ukázal novou cestu
Jojo, marketing dostává taky ránu a spoustu nových výzev. A my také. Detailně sledujeme vše včetně naší konkurenci, v tuhle chvíli spíš parťáků v businessu, a tak víme, že vše, co se k situaci může říct, se pravidelně říká. A my se neradi opakujeme.
První týdny celostátní karantény nás absolutně vytížily reorganizací strategií pro svěřené značky, konzultace a rady i porady s klienty, jak dál. Ověřili jsme si tak v praxi, že:
Doby krizové tříbí charaktery značek – není lepší situace pro důkaz, že značka má na světě svoje místo – pro lidi. Doby krizové dávají život hodnotám a claimům značek – ať už je to Create a better tomorrow, tonight (& stay home) anebo Vždycky drží spolu. Pokud stále tápete, co „za časů korony“ dělat se svojí značkou, doporučujeme namalovat pomyslnou startovní čáru právě před hodnoty značky. A cestu lemovat dobrými úmysly, až pak prodejem. Čím víc bariér je mezi značkou a zákazníky, tím kreativnější cesty vznikají. A tím víc dobrosrdečné. Nebavíme se tu mezi klienty neoblíbeným slovem CSR, bavíme se tu propuknutí purpose marketingu v plné síle. A také o komunitním marketingu, neboť jak je známo, to málo, co vás má rádo, je levnější než to, co vás rádo ještě nemá. Solidarita se prohnala českým trhem a hoďte Kotlerem, kdo si něco nekoupil na Mallu za tu parádu, kterou zavčasu předvedli? Každý obor dostává na frak, každý obor je závislý na dalším oboru, který dostává na frak ještě víc. A tam leží možnost pomoct a normálně o tom lidem říct, zapojit je.
Digital might be the new king
Facebook is not dead, na což máme připravený úplně jiný blog post, tak nám jen věřte. Doporučujeme osobní sondy v komunitních skupinách, jako jsou „Kde je dnes Braník PET v akci?“ nebo fenomenální „Letenská parta“. Pro nás z oboru ještě více „Marketingový bizár“. Jen tak, pro pochopení, že na konci té naší práce je vždy nějaká konkrétní osoba, které ve skrytu duše všichni chceme produktem nebo službou udělat radost. A mít z toho tržby.
Digitál o mechanice „grafika – copy – post“ podlehl virové inflaci na maximum, bez sponzoringu je to vyhozená energie několika tvůrců. Vyzýváme nás i vás – digitál je celý ekosystém, který umožňuje i jiné interakce, než jen Líbí se mi, Super, To mě štve, … Víc, než kdy jindy, apelujeme na princip „release quickly and get feedback“. Digitál začíná a končí u lidí, spojuje je, jako jsme je třeba spojili my s Beefeater videocally – zobrazení naší #onlineparty se dostalo na necelé 3 miliony.
A v neposlední řadě – malé značky potřebují prodávat, velké značky potřebují prodávat také. Chování a nálada lidí se mění ze dne na den, nikoli stádově, ale podle individuálních impulzů a inputů, v zásadě ale platí, že lidé chtějí nakupovat. Online. Umožňujete jim to?
Tak my jdeme zase ke strojům. A vy běžte taky. Gotta keep the wheels rollin‘!
S láskou a rouškou, EverWhere