Lahodný úspěch v sáčku
EXPRES MENU
digitální kampaň
„Právě jsem uvařil svůj nejlepší guláš… za 5 minut.” řekl náš kolega copík. Naštěstí jsou tu jiní šikovnější kuchaři, kteří pečlivě vybírají suroviny a svoje jídla zabalí do sáčku i pro takové gastro-freestylery jako je on. Řeč je o EXPRES MENU, kterým poskytujeme kompletní marketingový servis, od brand manuálu až po videospot. A naštěstí rozumíme značkám a komunikaci o dost víc než kolega copík vaření.
Bez jednotné vizuální a komunikační identity se kampaň pro EXPRES MENU nemohla nikam pohnout. Klient logo sice už měl, ale chtělo to něco extra. Už v tendru jsme si proto pohrávali s myšlenkou sáček oživit. A tak vznikl maskot Expresáček, který zachrání téměř každou situaci spojenou s jídlem. Pojďme se mrknout, jak všechny prvky společně fungují v závěrečném výstupu. Videospotu.
Kuchařka na trháky
Kvalitní ingredience bychom měli, nastal čas ukuchtit video. S jasnou vizí a claimem jsme se vrhli do produkce sady videospotů. Příprava šla jako po másle a pro natáčení jsme si vybrali spřátelenou videoprodukci Separation Films s režisérem Jakubem Žídkem. Vzhledem k předchozí spolupráci nám bylo jasné, že společně vytvoříme další bezvadné videospoty. Sepsali jsme detailní scénář a vytipovali vhodnou lokaci, nicméně bez herců se spoty točí špatně. Najít pohádkovou babičku byl docela oříšek. Naštěstí jsme získali kontakt na zkušenou herečku, která nám jednoduše vyrazila dech. Její úsměv poté, co Expresáček dorazí na scénu, je prostě nakažlivý. Video je hotovo, ochutnejte sami.
Abychom video maximálně využili, potřebovali jsme ho adaptovat na všechny kanály. Tři formáty poměru stran (horizontální, čtvercový a vertikální) byly to nejmenší a samozřejmé. Bylo nutné zachovat původní myšlenku a přitom ji zredukovat jako to dělají i kuchaři s dobrou omáčkou. Kromě třiceti sekundové verze jsme video připravili v délce 15 s i v 6 s. A to je teprve koncentrát! Rozdílné stopáže můžou vypadat jako záludnost, ale vše bylo od začátku naplánováno do detailu.
Z plotny rovnou k divákům
Naše video s Expresáčkem nebude sedět ve špajzu, musí vyrazit do světa! A to rovnou na tři trhy – český, německý a polský. Přeložili jsme všechny variace videí, do posledního detailu. A to do bardzo posledního. Titulky a voiceover byly samozřejmostí, ale aby kampaň fungovala na všech trzích, i text na sáčku musel být v cizím jazyce. Žádných postprodukčních efektů netřeba! Před natáčením jsme si připravili všechny jazykové varianty sáčků, abychom pak na place nevařili z vody. A co teď s tím vším?
Zvolenými kanály byly Google, Facebook a Instagram. Namíchali jsme ideální poměr videa a statických bannerů vytvořených podle zmíněného vizuálu. Chtěli jsme, aby sdělení oslovilo cílovou skupinu, proto jsme zvolili A/B testování textových variací a následně podpořili tu nejefektivnější. V momentě, kdy jsme od uživatele zaznamenali reakci, spustili jsme retargeting.
A že se nám celá ta práce vyplatila! Pojďme se mrknout, jak se nám dařilo na domácím trhu. Cílem bylo vytvořit taková videa, která zaujmou a divák je rád dokouká až do konce. A povedlo se! Na českém Facebooku se od spotu nedokázalo odtrhnout 86 % diváků. Důkaz a zadostiučinění, že naše několikaměsíční snažení mělo smysl.
Celá produkce videospotu a distribuce kampaně se ukázala jako dokonalý recept. Základem byla poctivá zkušenost a porozumění značky klienta, přidali jsme špetku našeho hravého přístupu a vše doladili dobře zvolenou komunikační strategií. Kromě jasně hovořících čísel se pod videem objevilo také spoustu pozitivních reakcí. Další potvrzení, že si na tomhle soustu pochutnalo tolik diváků. Co myslíte vy?
„Spolupráce s agenturou EverWhere na marketingové strategii byla dlouhá cesta, kde se ukázalo spousta kostlivců, které jsme úspěšně společně odstranili a celá snaha vyvrcholila tvorbou videospotu, kde se podařilo implementovat všechny nové kódy a posunout celou značku do dosud nepoznaných výšin.“
Adam Sogel, ředitel EXPRES MENU
Chcete ukuchtit řešení pro vaší značku? Napište na info@everwhere.cz