U Zetka jsme áčkem!

Air BankGenerace Z se pomalu stává stále důležitější cílovou skupinou. Její zástupci vstupují na trh práce a začínají tak být možnými zákazníky pro mnoho firem. Kdo chce zůstat relevantní, měl by vědět, na koho se pro marketingovou komunikaci s Gen Z obrátit. Mladí totiž mají trochu jiné požadavky oproti předchozím generacím a zaprášené marketingové poučky na ně neplatí.

Autenticita a chill

Šli jste někdy na přednášku marketingu? Pokud jo, tak jste určitě dostali doporučení si přečíst tu obří bichli od Kotlera, kterou točí zhruba už od devadesátek. Se vší úctou, ten věk je znát. Proto, než abychom u Gen Z jeli by-the-book, máme jiný přístup.
Naše projekty zakládáme na získaných datech z analýz, vše důkladně probíráme se zástupci cílovky (tady teda s Gen Z), ale chce to taky naši vydřenou zkušenost. Zjistili jsme, že cesta do zetkových srdcí vede skrz autenticitu. Tedy žádné přeumělkované výstupy, žádné sladké řeči, prostě přiznaná lidskost

I marketing můžete mít rádi

Jeden z našich projektů zaměřených na mladší generaci byl pro Air Bank. Pro jejich novou komunikační strategii jsme byli v pozici konzultanta. Hlavní otázkou bylo, jak můžeme zpopularizovat banku a zatraktivnit témata finančních produktů pro zástupce generace Z. Určili jsme si několik klíčových komunikačních témat a po zjištění insightů z nás sršely nápady na přesně cílenou komunikaci. Společně s marketingovým týmem Air Bank jsme připravili základní sadu doporučení, kterých se u Gen Z držet.

Jedním z pilířů byla spolupráce s influencery. Postupně tak vedla komunikaci Air Bank family o 10 členech s hlavním ambasadorem banky Nikosem. Je to hroznej frajer! Na jeho profilech se postupně sdílela videa popularizující spoření nebo dokazující jednoduchost založení účtu u Air Bank. Asi si říkáš: „Co na tom, dát peníze influencerovi zvládne každej”. Jasně, že jo. Náš zlepšovák ale ležel v budování love brandu přímo na úrovni spolupráce. S influencery jsme uspořádali společné zážitky typu vánoční večeře nebo pořádnou řežbu v laser game. Dál jsme chtěli, aby s pomocí Air Bank mohli pracovat na svých vlastních projektech a snech, proto jsme navrhli jejich podporu na individuální úrovni.

Do tohoto projektu s Air Bank jsme pozvali ještě další firmy, abychom mohli společně vytvořit něco většího. Dali jsme se dohromady s prodejcem fitness doplňků GymBeam, prodejci chytrých zařízeních Smarty.cz nebo prodejcem kosmetiky Douglas, a pro každý z nich jsme navrhli tematický spot propagující odměny v aplikaci My Air. Do kampaně jsme tak zapojili nejen témata, která mladé opravdu zajímají, ale spojili jsme se rovnou také s našimi influencery, kteří si zahráli hlavní role. Naše strategie se vyplatila.

No a nebyla by to komunikace pro Gen Z, kdybychom nebyli trochu v chillu. Na natáčení rapové talentové show The Mag WRAP jsme si pro účastníky připravili chillout zónu i pro podporu offline aktivace. Před svými vystoupení v show byli nervózní a chillout zóna jim pomohla se vrátit do pohody. Soutěžící mohli v klídku sedět, mačkat antistresové míčky nebo kalit retro hru. Mohli ale taky pilovat vystoupení v připravené zkušebně – vše díky Air Bank.

Spolupráce s Air Bank byla další z našich větších kampaní a byla velká radost na ní dělat s mladými lidmi plnými nadšení. Opět se ukázalo, že k úspěchu marketingových kampaní není třeba umět poučky jak na zkoušku. Je potřeba vždy myslet na cílovou skupinu a použít know-how na funkční insight. Pro nás klasická rutina.

Omrkněte i naše další projekty