17. 09. 2021
Krok za krokem v digitálu
Letos jsme se dostali do bodu, kdy jsme získali klienta z kategorie „digital first“, tedy subjekt, pro něhož je online komunikace na prvním místě. Návrhy kampaní a správa sociálních médií jsou nedílnou součástí naší práce již několik let, ale cesta k nim vedla většinou přes offline projekty, u našeho posledního klienta je tomu právě naopak. Sepsali jsme pro vás několik značek a spoluprací, které tomuto kroku předcházely.
Absolut
Na Facebooku a Instagramu představujeme globální kampaně, produkujeme lokální obsah, spolupracujeme s influencery a dokonce jsme vyvinuli i českou microsite. „Absolutka“ je jednou z těch značek, kterou prostě v portfoliu chcete mít. Máme za sebou komunikaci kampaní a limitovaných edicí spojených s celosvětovými tématy udržitelnosti nebo umění. Baví nás vytvářet a komunikovat obsah, kdy z lahví vznikají nové použitelné věci, nebo když se propojí pět umělců a vznikne z toho nový hudební track. Nejdůležitější ale je, že úspěšně propojujeme online kampaně s těmi reálnými.
Beefeater
Gin&Tonic? How iconic! Bez adekvátní komunikace na sociálních sítích by se to však neobešlo. Když se v březnu 2020 svět otočil naruby, museli jsme na to s našimi klienty rychle zareagovat. Určitě si vzpomínáte, jak spousta lidí najednou zasedla za online cally. A tak jsme přišli s #onlineparty. A v hlavní roli sponzora nebyl nikdo jiný než Beefeater se svým londýnským ginem. Nestaráme se jen o profily značky na Facebooku a Instagramu, pečujeme také o fanoušky a lidi, kteří tento britský brand v online světě podporují. Červená, růžová: jedem! Zobrazení v řádu milionů za první měsíc kovidu a desítky spokojených partiček, kterým jsme zpříjemnili party online? Žádný problém!
Jameson
Slovo influencer je nadužíváné a spousta lidí a značek na ten výraz začíná být alergických. Vždycky, i v případě Jamesonu, se snažíme vybrat ty správné, se kterými vytváříme dlouhodobý program. Vlastně jim mnohdy neříkáme ani influenceři. Pro nás jsou to spíš ambasadoři značky, řadíme je do „crew, nebo „family“. A když to, co říká značka, cítí a dělají i lidi s ní spojení, a pokud se podaří nastavit relevantní styl komunikace s fanoušky, má takový influencer marketing ohromný zásah. Pro oblíbenou irskou whiskey také vymýšlíme, fotíme a natáčíme obsah, který na sociálních sítích vyvolává vlnu komentářů a pozitivních emocí.
Fjallraven
Hranatý batůžek s liškou? Nejen to je outdoorová značka Fjällräven. Z českých a slovenských profilů na sociálních sítích jsme za dva roky vybudovali nejen veleúspěšný komunikační a prodejní kanál, ale hlavně lovebrand, který si s sebou lidé berou do města i do přírody. Zvýšili jsme prodej skrz sociální sítě a to díky vytvoření dlouhodobé komunikační strategie, lokálnímu obsahu a promyšlenému ambasadorskému programu. Vše jsme propojili i s eventy, kde naši ambasadoři sdíleli své cestovatelské zážitky a rady jak vytvářet content. Teď už si liška chodí po lese sama bez nás, ale vždycky jí budeme přát jen to nejlepší.
Dáme jídlo
Ochutnejte jakoukoli světovou kuchyni, kdykoliv si vzpomenete! Tak nějak znělo lákadlo na portál Dáme Jídlo. Upekli jsme všechny kroky kreativního procesu: navrhli a realizovali dlouhodobou komunikaci, vytvořili obsah z nejrůznějších typů restaurací, naporcovali komunikaci na Facebooku a Instagramu. Vznikl šťavnatý obsah z nejrůznějších restaurací a kuchyní od mexické, přes indickou až k vietnamské, a na vánoční svátky nechyběl kapr se salátem z Lokálu. Třešničkou na dortu pak byly rádiové spoty s hláškami jako „pořád králíka! Ani Pinďa už to nežere“, a samostatnou kategorií byla komunikace a ochutnávky na VŠ kolejích.
Začátky se Stella Artois a Cote d’Or
Správa Facebooku pro značku prémiového piva Stella Artois byla v letech 2015–2017 kompletně v naší režii. Na základě hodnot značky jsme vytipovali a sdíleli obsah, který české publikum ocení. Cíl komunikace? Zvýšit v daném období povědomí o značce. A úspěch? Stoprocentní. Jak jsme našli recept na komunikaci na sociálních sítích pro unikátní belgické čokoládové výrobky? Vsadili jsme na tvorbu lokálního obsahu, z něhož se doslova sbíhají sliny. Publikum ocenilo také odkazy na značku, její historii, portfolio chutí a produkt jako takový.
Dnes se věnujeme tvorbě strategií správě profilů a reklam, komunikaci se zákazníky, budování dlouhodobých vztahů s vhodnými influencery, ehm..ambasadory. Zvládáme nejrůznější formáty, plánujeme cílení, četnost, načasování příspěvků a úspěšnost kampaní vyhodnocujeme, čímž značku i sebe posouváme pořád dál.