Říkejte, co děláte, dělejte, co říkáte
Integrita značky je nová autenticita, opačně by se tomu v našem případě říkalo greenwashing. Ve švédském Ahausu probíhá udržitelná výroba, využité suroviny se vrací do koloběhu a 41% recyklované sklo je oslavou dílčího úspěchu i dalšího úsilí pro neustálé zvyšování procenta recyklátu. Pod špičkou ledovce naší kampaně se tak ukrývá i recyklování materiálů z předchozích projektů a příslib eliminovat zbytečné zapojení nových.
Téma recyklace rezonuje po celém světě, jeho aplikace do českého prostředí není ovšem nijak zásadní, protože Češi už jedni z nejlepších v třídění jsou. Kontext recyklace má však nepřeberné množství dalších podtémat, kterým jsme dali místo v kampani Absolut #Recycled.
Druhý život lahví
Sklo na rozdíl od většiny ostatních materiálů opravdu může žít do nekonečna a idea nekonečné reinkarnace stála na začátku dvou prvních počinů.
Ve spolupráci s kreativním spolkem MARS (Mobilní ateliér recyklovaného skla) vznikl mobilní udržitelný bar, vyrobený z desítek prázdných lahví Absolut a nepotřebných věcí ze skládek a výkupu železa. Kromě recyklovaných lahví a polic z jejich střepů zalitých v pryskyřici na něm lze najít starý rám od kola, víko od pračky nebo třeba pilu. Celému baru pak dominuje ikonický tvar lahve svařený z různých částí nasbíraného harampádí a recyklační symbol z Absolut lahví.