Absolut Tolerance
Absolut Vodka
Louskáček ADC Creative Award
Big idea
Někdy stačí jen malá věc pro to, abychom dokázali změnit svět
Začneme hned z ostra. Ty buzíku jeden! Ještě skočím k větvím pro cíga. Imigranty v ČR nechceme! Táhni, odkaď si přišel. Tohle všechno je však realita, která nás nebaví a našeho klienta Absolut už vůbec ne. Té nesnášlivosti je ve společnosti tolik, že bylo na čase vymyslet projekt na podporu svobody, pokusit se lidem otevřít oči a vyslat do světa jasné sdělení, že jedním z hlavních celosvětových témat značky Absolut je tolerance.
Nenapadlo nás nic menšího, než že vyzveme naše spoluobčany, ať se otevřou novým nápadům. A udělají první symbolický krok k rozmanité společnosti, kde porozumění vítězí nad omezeností. Peace. Ale jak zařídit, aby se lidé otevřeli novým věcem? Vyrobili jsme jim k tomu samostatně stojící dveře s jasnou výzvou: Nebojte se otevřít!


Pro pět nejpalčivějších témat (rovnoprávnost pohlaví, LGBTQIA, svoboda vyznání, etnická příslušnost a migrace) vyrobil skvělý český ilustrátor Pavel Fuksa pět vizuálů, kterými jsme dveře polepili. A vyslali je do světa – teda, do ulic v Praze, Brně a Plzni.
Každé dveře hlásaly své poslání a jasnou výzvu. A pokud se lidé jimi rozhodli projít, vyjádřili tím svůj souhlas s jejich sdělením. Na každé dveře jsme navíc umístili počítadlo, abychom všechny otevřené mysli mohli spočítat. Za 3 týdny jimi prošlo víc než 20 000 lidí. A to už je slušný zástup!
Všechny bar(v)y jsou si rovny
Kampaň jsme nenechali jen v ulicích měst, ale vzali jsme ji do prostředí, kde je značka Absolut ve své komfortní zóně, do 150 vybraných barů a klubů. Zde jsme nechtěli být tak vážní, i když jde o velmi seriózní téma. Spolu s Pavlem Fuksou jsme vytvořili sérii plakátů, menu na stoly, samolepky na dveře, trička pro barmany a připínací placky s různými hláškami, které směřovaly k tématu a rozpoutávaly barové diskuse.



Lavina tolerance na internetu
Ladem jsme nenechali ani online svět. S pomocí mocného beatu, který dokáže spojit všechny lidi na světě, a textem od Renného Danga spatřil světlo světa song Žij a nech žít. Ukazatelům počtu přehrání jsme skoro nechtěli věřit, ale bylo jich přes 350 000. A abychom to i nakonec trochu odlehčili, povolali jsme do boje za toleranci komičku Adélu Elbel.
Samotné téma vyvolané několika dveřmi v ulicích měst, komunikací v barech a na internetu vyvolalo ohromný rozruch jak na sociálních sítích, tak v časopisech, novinách a webových portálech. Díky připraveným tiskovým zprávám a komunikaci s médii jsme za několik dní napočítali 87 článků, kde se objevila značka Absolut v souvislosti se žhavým tématem tolerance.
Díky nápadu, grafickému zpracování a ucelenému konceptu jsme v 2019 za projekt získali cenu Czech Creative Award (Louskáček) a cenu za PR známou jako Lemur, z obou máme ohromnou radost. Na závěř připojujeme nominační video z cen.