Nature is waiting

Fjällräven

Social media a eventy

Před dvěma lety, když jsme přebírali profily sociálních sítích v Čechách a na Slovensku, tak na nich bylo pár set fanoušků a followers, každý post jiná ves a všechny se jmenovaly trochu jinak.

Na začátku jsme si stanovili jasný cíl, stát se trendy rádcem a všemi aktivitami motivovat a inspirovat lidi k tomu, aby vyrazili ven, do přírody, ideálně v produktech s ikonickou liškou ve znaku. Zpětně na to koukáme jako na moment, když se zařeknete, že zdoláte osmitisícovku, věděli jste, že to jde, ale že to bude fuška.

A stejně jak rozfázování tréningu na osmitisícovku, pustili jsme se do postupných kroků, pravidelně začali vytvářet lokální obsah, definovali si cílovou skupinu a na Instagramu a Facebooku začali ukazovat krásná a zajímavá místa po celé republice, objevovali spoty, kam vyrazit a co si s sebou vzít a sdíleli zážitky skrz krásné fotky z výletů do přírody. Prostě jsme vtáhli a zapojili lidi do děje, v naší hantýrce se tomu říká zvýšit engagement. Vším, co jsme dělali jsme začali naplňovat claim „Nature is waiting“.

Za necelé dva roky jsme ze social media kanálů Fjallraven shop CZ a SK vytvořili velmi úspěšný komunikační a prodejní kanál a hlavně lovebrand, který si s sebou lidé brali do přírody.

Super, jsme pod vrcholem v základním táboře a před námi je nejtěžší poslední krok, z aktivního komunikačního kanálu, kde sdílíme cool místa, nové kolekce, materiály a soutěže vytvořit funkční prodejní kanál, dostat fanoušky do kamenných prodejen a na e-shop. Ještě víc jsme se vrhli do propojení offline a online světa. Označování produktů z aktuálních kolekcí vedlo fanoušky na e-shop a spolu s našimi ambasadory jsme vytvořili sérii mini eventů, které se konaly přímo v prodejnách, nebo návštěvníci získávali vouchery, které tam mohli uplatnit. Bingo, jsme tam a navíc, lidé s námi začali sami sdílet své zážitky.

Ambasadoři, co procestovali celý svět

Každý, kdo má dnes již legendární Kanken chce být ambasadorem a píše na profil s prosbou o spolupráci. Postupem času jsme si tak mohli vybírat a padli jsme si do noty s těmi, kteří mají přírodu opravdu v srdci, v outdooru tráví víc času než kdekoliv jinde a cestování zasvětili kus života. Jsou jimi Honza Kasl, vítěz celosvětové soutěže Red Bull Illume, Hynek Hampl, Pavel Daněk a Terka Menclová, kteří mají víc než 160 tisíc followers a sdílí své zážitky z outdoorových cest po celém světě. Od začátku spolupráce jsme věděli, že je spolupráce dlouhodobá (trvá stále, už přes dva roky). Vždy víme, kam směřuje jejich další cesta a co rádi nosí, odměnou nám jsou vždy krásné fotky s oblečením s liškou ve znaku v prostředí kam patří – v přírodě, na cestě.

Eventy, které vedou
do kamenných prodejen

Ty jsme postavili na našich ambasadorech. Všechny naše marketingové aktivity se spojují v jeden cíl: dlouhodobé budování lovebrandu vede fanoušky značky na e-shop a do kamenných prodejen. A tak jsme to vzali tou nejkratší cestou. Vytvořili jsme eventy s našimi ambasadory přímo v prodejnách, Fjällräven shopech. Proto, když se Honza Kasl vrátil z cesty, kde s Vávrou Hradilkem měsíc putovali a fotili nádhernou přírodu na Islandu, uspořádali jsme přednášku a promítání fotografií na prodejně v OC Chodov. Spolu s Hynkem Hamplem, Pavlem Dankem a Terkou Menclovou jsme zase uspořádali Meet&Greet setkání, kde se lidé mohli dozvědět tipy a triky ze života travel influencerů. Vybudovali jsme spíš přátelský vztah, než influencer program.

 

Pošlete to dál

Facebook LinkedIn Získat odkaz