Jameson & Fusakle

Jameson Whiskey

Nadělit k lahvi whiskey dárek v podobě „měkouše“, a ještě navíc Lichožrouta? To jako vážně? Přesně tak! Z DNA irské značky Jameson totiž vychází nadhled, smysl pro humor a schopnost „nebrat se tak vážně“. Takže, proč ne?

Každý si najde tu pravou…I levou.

Zadáním pro celonárodní kampaň pro značku Jameson bylo propojení komunikace v off-trade i on-trade včetně přesahu do digitálu. A to vše s cílem zvýšit prodeje značky Jameson v období říjen – listopad a posílit její vnímání jako seriózní značky, která se ale nebere zas tak příliš vážně. A v neposlední řadě potěšit spotřebitele originálním dárkem.

Navázali jsme k tomuto účelu spolupráci s československou značkou Fusakle a společně doslova upletli ponožky v šestnácti originálních designech značce Jameson na míru. A ne ledajaké. Nadhled Jamesona jsme dostali na každou ponožku ve formě vtipných hlášek i piktogramů, které odkazují k DNA značky i typologii její cílovky.

„Jedna irská, jedna bavlněná“

Klíčový claim přesně vystihuje mechaniku promo aktivity v off-trade, kdy zákazník v řetězcích jako třeba Albert, Billa a Kaufland mohl koupit lahev Jameson Original s přibaleným on-packem, což byla právě jedna z ponožek designové kolekce. I v tom byl zakopán Jamesonův vtip – k jedné lahvi jedna ponožka!

Pokud si tedy spotřebitel odnesl dvě lahve, mohl tím získat pár ponožek a zkombinovat tak nejen různé designy, ale i hlášky jako „Patová situace“ a „To bylo o fous“,  „Do sandálů“ a „Jedině sock´n´roll“ nebo třeba „Ta pravá“ a „Jsem v tom po kotníky“.

Do prodeje byl zapojen též e-commerce, kdy nakoupit Jameson s ponožkami šlo na Rohlik.cz, Kosik.cz a Alkohol.cz. 

Na drink s dárkem

Na část kampaně v on-trade jsme se vážně moc těšili, a nebýt nejdříve uzavření barů a poté zkrácení otevírací doby, mohli návštěvníci odcházet domů s kapsami plnými Fusaklí… Zde byla totiž mechanika promo a distribuce dárku konzumentům založena na principu: tři panáky Jameson Original = dvě ponožky, jeden pánák Jameson Black Barrel = jedna ponožka. Celkem bylo pro akci vybráno 287 barů, nakonec však vzhledem k vládním nařízením vše proběhlo v omezeném rozsahu.

Buď v klidu. Tvůj Jameson

Co by to bylo za kampaň bez podpory v digitálu? Pro online komunikaci jsme vytvořili čtyři speciální animace s využítím hlášek z ponožek, které jsme nasadili na Facebook a Instagram nebo jako bumper ad na YouTube. K tomu jsme fanouškům Jameson přichystali soutěž o kompletní kolekci ponožek a nezapomněli ani na naše influencery. Vybraným 14 z nich jsme domů poslali dárkový pack „Keep calm and Jameson“ k unboxingu s lahví a ponožkami, což v okamžiku probíhajícího přísného lockdownu setkalo s velkým nadšením.

Aktivitu v on-trade jsme pak podpořili prostřednictvím QR kódu na etiketě ponožky se vzkazem „Navlíkni mě a ukaž všem, jak ti sluším“.

Napleteno, dopito, spočítáno:

Podařilo se nám docílit propojení kampaně offline i online, stejně jako brandové a salesové aktivity. S nadhledem a vtipem jsme oslovili cílovou skupinu značky s vhodně zvoleným dárkem a komunikací.

Díky kampani během října 2020 došlo k pozitivnímu nárůstu v prodejních objemech Jameson Irish Whiskey o 17%, což rovněž přispělo k výraznému posílení v tržním podílu značky.

Celkem spatřilo světlo světa 70 016 kusů ponožek z slovenské dílny Fusakle. O kampani se kromě fanoušků profilů Jameson na sociálních sítí mohli dozvědět jak příznivci značky Fusakle na jejím blogu, tak i marketingová komunita z článku na portálu MediaGuru.