Lucerna Music Bar Open Air
Jameson Whiskey
Event
Léto s Jamesonem v Ledárnách
Vyjít ven, poslouchat hudbu a chillovat. Kdo z nás se k tomu po náročném jaru 2021 neupínal. Když jsme se dozvěděli, že se v létě uskuteční druhý ročník Lucerna Music Bar Open Air, hned jsme začali brainstormovat, jak si to s Jamesonem co nejvíc užít. Vyklubal se z toho největší open air festival v Česku v roce 2021 a byla to jízda.
Recept na štěstí
1. Vezměte prostor se skvělou atmosférou, jako jsou Ledárny Braník.
2. Pozvěte ty nejoblíbenější české kapely a DJs.
3. Otevřete bránu všem natěšeným Pražákům, kteří rok seděli doma.
Tak tenhle recept se na Lucerna Music Bar Open Air zvládl v létě uvařit celkem 58krát. Na akce, které proběhly od 15. června do 15. září, dorazilo přes 60 000 lidí. Co vám budeme povídat – přesně po tomhle jsme my, lidi, kteří milují eventy, byli hladoví.
All day all night
Na každou akci dorazilo v průměru 1 100 lidí a my je chtěli zabavit od pozvolna se rozjíždějícího večera do bujaré noci. Na festivalu jsme s Jamesonem byli rovnou ve dvou festivalových zónách. Black Barrel Bar je na fesťácích samozřejmost. Tentokrát jsme ale měli taky Afterparty bar, protože ani nám se z Ledáren nechtělo domů…
Začali jsme v pohodovém festivalovém tempu, přes den jsme v chill zóně vypíchli profi barmany, kteří míchali skvělé drinky. S přibývajícími hodinami a počty vypitých Jamesonů Ginger se party stupňovala. A chtělo to něco, na co se nezapomene.
Zážitky pod kůží
Pařící skupinky přátel, rozesmáté rodiny a letní lásky – festivaly jsou o zážitcích, na které se jen tak nezapomíná. Řekli jsme si, že to vezmeme doslova, a dali jsme lidem možnost vrýt si vzpomínky inkoustem pod kůži v tetovací zóně. Kérky vznikly fakt pěkný.
Když social, tak efektivně
V EverWhere máme na starosti taky sociální sítě Jameson Irish Whiskey. Na Lucerna Music Bar Open Air jsme zvali ve dvou fázích – před festivalem a během něj.
Výhodou druhého ročníku každé akce je, že máte spoustu materiálu z toho prvního. Sesbírali jsme proto všechna loňská videa a díky nové postprodukci vznikly teasery na rok 2021. Vyzdvihli jsme v nich hlavně atmosféru v Jameson zóně, umění barmanů a jejich skvělé drinky. Několik dní před startem prvního koncertu jsme videa zasponzorovali. Díky Custom Audiences jsme mimo jiné cílili na lidi, kteří měli zájem o loňský Open Air. Uživatelům Facebooku a Instagramu jsme se takto připomínali během prvních 14 dnů, než jsme pořídili aktuální fotky a videa.
Budget dokážeme rozvrhnout efektivně. Veškerý obsah pro druhou fázi online komunikace jsme fotili a točili během prvních dnů festivalu. Open Air koncerty byly v branických Ledárnách celé léto, a proto jsme mohli content vytvořený v červnu využívat v průběhu celého léta. Zapomeňte na vymazlené produktovky, šlo nám hlavně o to zachytit pohodovou atmosféru akce.
Profi fotky a videa jsme využili pro různé formáty dark postů. Každý měl své specifické zaměření, od chill zóny přes hudbu po tetování, všechny ale pojilo to hlavní – Jameson drinky. Vyhráli jsme si s příspěvky do feedu, na stories a taky s reels. Pro ty, co se osvědčily nejvíc, jsme měli vyčleněný extra media budget. Nejlepší kreativu jsme tak finančně ještě víc podpořili.
Tady a teď
Už nestačí jen vymazlené fotky. Sociální sítě jsou hlavně o instantním reportu, proto jsme z události natáčeli pravidelné příběhy přímo ze zóny a z koncertů. Jejich hlavní námět? Svěží Jameson drinky, letní festivalová atmosféra a skvělé Open Air koncerty. Díky jasné strategii používání hashtagů, označení lokace a účtů kapel se skrze přesdílení stories dostaly rychle a efektivně k novému publiku. Naše stávající followers jsme zapojili pomocí kvízů, hlasování a nonstop community managementu.
“Vyhraj lupeny” nikdy nezklame
Pro naše facebookové fanoušky jsme uspořádali 2 soutěže o vstupenky na koncert a Jameson welcome drink. Přímo na místě jsme výhercům osobně pogratulovali a připili si Jamesonem Ginger. Tuhle radost jsme pak samozřejmě taky sdíleli na Instagramu.
Spolupráce není jen o logu
V tom je s námi tým Lucerna Music Bar Open Air za jedno. Po celou dobu festivalu jsme úzce spolupracovali s jejich social media specialistou, který skvěle zná publikum a fanoušky Open Air festivalů. Společně jsme tak konzultovali třeba finální vizuály fotek i videí, abychom našli tu nejlepší cestu, jak fanoušky oslovit.
Důležitá pro nás byla práce s publikem. Komunikaci jsme mířili nejen na Jameson cílovku, ale pravidelně jsme o sobě dávali vědět přímo do facebookových událostí. Pár hodin před začátkem každého koncertu jsme lákali nejen na skvělou živou hudbu, ale také na Jameson zónu, drinky a barmany, kteří byli ready podpořit tu nejlepší festivalovou atmosféru.
Na léto s Jamesonem se prostě nezapomíná, v tom jsme se letos zase utvrdili. Moc se těšíme, až zažijeme další.