S chutí do toho, hned je hotovo.

EXPRES MENU

Strategie značky

Co najdeme na pomezí modernosti a tradice? Kvalitní hotová jídla v sáčku. Také nám ta fráze ze začátku přišla dost zvláštní, po chvíli už ale byla mantrou naší spolupráce s klientem EXPRES MENU a propsala se do každého našeho rozhodnutí. 

EXPRES MENU je rodinný podnik z Krkonoš, který si zakládá na kvalitních surovinách s ověřeným původem bez chemie. Uzeniny dokonce nakupují od lokálních řezníků! Šikovní kuchaři pak suroviny uvaří a zabalí do sáčku, v němž jídlo vydrží díky patentovanému procesu až 10 let. S klientem jsme si sedli hned od první společné komunikace – podstatou značky EXPRES MENU je totiž technologická inovace v balení hotových jídel bez omezení tradiční poctivosti. S touto dualitou jsme šli do tendru a prakticky jsme si hned plácli, přesně toto pochopení klient hledal. Vyhráli jsme tak festovního klienta, který má ambice prorazit v Evropě s českým produktem bez jakýchkoliv kompromisů na chuti.

 

Expres brand, mňam! 

Nejdřív jsme se chopili práce na kompletním brand manuálu, se vším všudy. Chtěli jsme, aby vše vycházelo z klíčových zásad blízkých klientovi. Tradiční značka přece nemůže „bejt free bro”, proto jsme představili novou zábavnou a lehce neformální, přesto prémiovou komunikaci.

V této fázi jsme toho definovali opravdu hodně. EXPRES MENU se může pyšnit:

• Novými barvami a kódy pro online i offline reprodukci
• Logem s praporkovou variantou
• Několika řezy písma
• Rozkresem layoutu printových vizuálů
• Maskotem Expresáčkem
• Claimem „S chutí do toho, hned je hotovo.”
• Dokonce i designem digitálních tlačítek

Skvělým detailem vizuální identity je prvek reliéfu. Funguje dvojsmyslně – navnadí dojem z roztrženého okraje, který zůstane každému, kdo otevře sáček od EXPRES MENU, a zároveň v sobě snoubí krkonošské panorama, na které klient kouká přímo z okna. EXPRES MENU tak prostřednictvím něho nenuceně sdílí svůj původ se zákazníky.

Na sítích jsme #real

EXPRES MENU si na nic nehraje, proč by taky mělo? Proto jsme chtěli zachovat autenticitu i v digitální komunikaci. Vyvarovat se otřepaným frázím i pózám. Nebyl by to přece originální obsah, kdyby fotky pocházely z fotobanky. Proto jsme pro vybraná období připravili focení s cílem zachytit přirozenost rodiny s dětmi u oběda. Příspěvky na sociálních sítích působí jako takové gastronomické pohlazení. Sledující se s obsahem snadno ztotožní.

Stejný styl jsme zachovali v reklamních kampaních posilujících povědomí o značce. S klientem jsme vytvořili jasně definovaný postup při tvorbě obsahu pro PPC, tedy jak má vypadat obrázkový nosič a jak zachovat brand i v click-through tlačítku (už to do sebe zapadá, co?)

BTL? S chutí do toho, hned je hotovo.

EXPRES MENU znalo před tendrem 14 % populace. Stanovili jsme si jasný cíl: to číslo vytáhneme na 33 %. Jak jsme psali výše, šli jsme na to hlavně přes below-the-line (BTL) aktivity. Patří tam podpora prodeje, online i offline, bez masové komunikace jako je tomu u ATL aktivit.

Vytvořili jsme nespočet grafik, až je divem, že dodnes nevidíme všude sáčky. Jen z offline světa dostal klient grafiku na OOH, letáky, cedulky do regálu v obchodě, kartonových stojanů, merche, polepů… No zkrátka, kam se podíváš. Hlavní bylo vyjádřit rychlost a kvalitně uvařené EXPRES MENU, komunikace proto nesla námi navržený claim „S chutí do toho, hned je hotovo.” Mimo to jsme připravili a dlouhodobě spravujeme newsletter, stejně jako blog a profily na sociálních sítích a influencerský program. Skoro každý výstup ukrývá čtyřikrát tolik práce – kromě českého trhu taky připravujeme obsah na trh slovenský, německý a polský. A že marketingové práce bylo! Třeba o naší tvorbě videospotu si můžete přečíst zde.

EXPRES MENU bylo nadšeno. Společně jsme našli efektivní způsoby komunikace v celé řadě kanálů, které v sobě spojují tradiční jídlo v moderním pojetí. Prostě hranice modernosti a tradice.

Ze spolupráce s EverWhere máme mňamózní radost! Když se člověk na chvilku zastaví a ohlédne se, čeho se podařilo za první rok a půl vzájemné spolupráce dosáhnout, nezbývá nic jiného než hluboce smeknout. Stanovení jednotné brandové indentity a komunikace se na začátku zdál jako velmi těžko rozlousknutelný oříšek. Avšak celý tým EverWhere se do této výzvy pustil s ohromnou vervou, díky čemuž se podařilo vydefinovat a sjednotit celou tvář a komunikaci naší značky napříč všemi kanály, a to i přes naše nekončící připomínky :-). Teď už nezbývá nic jiného, než se vrhnout do dalších projektů a těžce odvedenou práci pořádně zúročit. Stačí se řídit naší novou mantrou: S chutí do toho, hned je hotovo.

 Jan Štěpánský, brand manager EXPRES MENU

 

Chcete probrat řešení pro vaší značku? Napište na info@everwhere.cz

Pošlete to dál

Facebook LinkedIn Získat odkaz