Loni jsme pro Jameson nastartovali spolupráci s československým výrobcem ponožek Fusakle, která dopadla skvěle. Letos jsme projekt posunuli ještě o kus dál. Připravili jsme celonárodní kampaň pro off-trade, v obchodech, i on-trade, v oblíbených barech. Cílem bylo zvýšit podzimní prodeje lahví Jameson a posílit nejen pozici na trhu whiskey, ale i vnímání brandu.
Jameson je seriózní v přístupu k řemeslu. V komunikaci se ale umí uvolnit, zasmát a brát věci s nadhledem. Jeho doma je město – podniky i ulice a jejich zákoutí. Přesně s touhle myšlenkou jsme tvořili letošní koncept.
Jameson ve skle, nohy v teple
Vytvořili jsme Urban Sock’n’Roll, speciální edici dvanácti ponožek inspirovaných městem – životem a místy v něm. Na každém z dvanácti designů byla originální hláška z hudební, streetartové, skateboardové či tatérské subkultury.
Ponožky jsme pak přidali k lahvím, které mířily do obchodů, a nachystali jsme i jejich zásoby do barů. V barech byly Fusakle jako dárek za vypité panáky – čím víc vypito, tím pestřejší kombinaci ponožek šlo získat. A jak to bylo v retailu? Ke každé flašce Jameson v maloobchodech jsme jako on-pack přidali jednu Urban Sock a nechali na lidech, jakou zvolí do páru. Speciální promo sety s lahvemi a ponožkami jsme poslali taky do velkoobchodů.
Za dvě lahve dvě ponožky? Tak to je bomba! Teda spíš bomber
Chtěli jsme spotřebitele motivovat k opakovanému nákupu, tak jsme jim nabídli něco navíc. Něco, co stejně jako vytuněné Fusakle sedí k městu a k životu v jeho ulicích. Ve vybraných obchodních řetězcích jsme udělali soutěž o limitovanou edici sta Jameson bomberů. Vytvořili jsme speciální Sock’n’Roll microsite věnovanou nejen soutěži, ale značce jako takové.
Soutěžit mohl každý, kdo v říjnu koupil alespoň dvě lahve Jamesona Original a vyplnil registrační formulář na microsite. Návštěvníkům stránky jsme ale chtěli nabídnout mnohem víc. Našim cílem bylo ukázat, že Jameson je každodenní součástí urban kultury.