Jameson, město a Sock’n’Roll

Jameson Whiskey

Off trade

Loni jsme pro Jameson nastartovali spolupráci s československým výrobcem ponožek Fusakle, která dopadla skvěle. Letos jsme projekt posunuli ještě o kus dál. Připravili jsme celonárodní kampaň pro off-trade, v obchodech, i on-trade, v oblíbených barech. Cílem bylo zvýšit podzimní prodeje lahví Jameson a posílit nejen pozici na trhu whiskey, ale i vnímání brandu.

 

Jameson je seriózní v přístupu k řemeslu. V komunikaci se ale umí uvolnit, zasmát a brát věci s nadhledem. Jeho doma je město – podniky i ulice a jejich zákoutí. Přesně s touhle myšlenkou jsme tvořili letošní koncept.

 

Jameson ve skle, nohy v teple

Vytvořili jsme Urban Sock’n’Roll, speciální edici dvanácti ponožek inspirovaných městem – životem a místy v něm. Na každém z dvanácti designů byla originální hláška z hudební, streetartové, skateboardové či tatérské subkultury.

Ponožky jsme pak přidali k lahvím, které mířily do obchodů, a nachystali jsme i jejich zásoby do barů. V barech byly Fusakle jako dárek za vypité panáky – čím víc vypito, tím pestřejší kombinaci ponožek šlo získat. A jak to bylo v retailu? Ke každé flašce Jameson v maloobchodech jsme jako on-pack přidali jednu Urban Sock a nechali na lidech, jakou zvolí do páru. Speciální promo sety s lahvemi a ponožkami jsme poslali taky do velkoobchodů.

 

Za dvě lahve dvě ponožky? Tak to je bomba! Teda spíš bomber

Chtěli jsme spotřebitele motivovat k opakovanému nákupu, tak jsme jim nabídli něco navíc. Něco, co stejně jako vytuněné Fusakle sedí k městu a k životu v jeho ulicích. Ve vybraných obchodních řetězcích jsme udělali soutěž o limitovanou edici sta Jameson bomberů. Vytvořili jsme speciální Sock’n’Roll microsite věnovanou nejen soutěži, ale značce jako takové.

Soutěžit mohl každý, kdo v říjnu koupil alespoň dvě lahve Jamesona Original a vyplnil registrační formulář na microsite. Návštěvníkům stránky jsme ale chtěli nabídnout mnohem víc. Našim cílem bylo ukázat, že Jameson je každodenní součástí urban kultury.

Miluj město s Jamesonem

Na microsite jsme zveřejnili novou urban mapu, kam jsme vyznačili nejrůznější Jameson friendly místa. Je libo bar, hudební klub, bowlingovou dráhu, barbershop nebo spíš tetovací salon? V mapce šlo vyfiltrovat tohle všechno, dokonce i legální graffiti plochy.

Pro online komunikaci jsme natočili čtyři videa z městského prostředí a upravili je do formátů pro Facebook, Instagram i Youtube. Objevilo se v nich celkem pět lokací, které šlo taky najít na mapě. Hlavní motivy v záběrech byly jasné – lahev Jamesona, Urban Fusakle a bomber. Kromě natáčení jsme fotili i content na sociální sítě.

Pro čtrnáct influencerů a dvacet novinářů jsme nachystali balíčky na míru, přihodili jsme nějakou tu whiskey a taky ponožky. Od influencerů přišly samé pozitivní ohlasy a v médiích o Jameson Sock’n’Roll napsal třeba Playboy, Glanc, MF Ona Dnes a taky Marketing & Media.

Šest měsíců příprav se vyplatilo. S Jamesonem se nám podařilo efektivně propojit salesové aktivity a brandovou kampaň. Do světa jsme vyslali na 82 000 ponožek a soutěžní bombery našly své majitele. Úspěch kampaně podtrhl také fakt, že během října vzrostly prodejní objemy Jameson Irish Whiskey o 25 % oproti loňskému roku. Tak třeba zase za rok? My říkáme ano, čusky fusky!

Pošlete to dál

Facebook LinkedIn Získat odkaz